محتوای سبز؛ راهکاری موثر در بهبود سئو

1400/08/30   10:08
محتوای سبز یکی از زیرشاخه های مربوط به تولید محتوا در سئو بوده که با گذر زمان، این محتوا قدیمی نمی شود و مربوط به زمان مشخصی نمی باشد. این سبک از محتوا یک محتوای بهینه سازی شده می باشد و باعث حفظ ارتباط با مخاطب می گردد.
محتوای سبز؛ راهکاری موثر در بهبود سئو

تولید محتوای سبز از اهمیت ویژه ای برای صاحبان سایت برخوردار است. بطور مثال می توان به اختراعات و کشفیات دانشمندان بزرگ به عنوان یک محتوای سبز اشاره کرد که با گذر زمان هرگز قدیمی نشده و با گسترش روزافزون صنعت، فناوری و علم و تکنولوژی باعث تحول عظیم و کمک به سهولت زندگی بشر می شوند. اما اطلاعات و محتواهایی همچون نوسانات در بازارهای مالی یا تغییر قیمت اجناس نمی تواند یک محتوای سبز باشد؛ چرا که با گذر زمان قدیمی شده و دستخوش تغییرات می گردد. یک محتوای سبز می تواند با هدف ارتباط با مخاطب، افزایش میزان فروش محصولات، افزایش ترافیک وبسایت، بهبود سئو در موتورهای جستجو و همچنین برندینگ ایجاد شود.

یک محتوای سبز باید دارای ویژگی هایی همچون طراحی و فرمت مناسب، داشتن نظریه و ایده های جذاب برای خواننده و حل مشکلات مخاطبان و پاسخگویی به مشکلات آنان باشد. برای مثال موضوعاتی در حوزه ی راههای افزایش کسب درآمد، دستورات طبخ غذا، تناسب اندام و ... در طول زمان مخاطبان فراوانی را به خود جذب کرده و می توانند گزینه ی مناسبی برای تولید محتوای سبز باشند.


چگونگی تولید محتوای سبز

همانطور که قبل تر بیان کردیم هدف از تولید یک محتوای سبز این است که با مرور زمان قدیمی نشود و مخاطب برای سهولت و پیشرفت در کار خود به سراغ آن برود. با وجود چنین محتواهایی همیشه بر تعداد مخاطبین افزوده می شود و این امر باعث بهبود رتبه بندی سایت خواهد شد. اکنون به معرفی و بررسی برخی از راهکارهای تولید محتوای سبز خواهیم پرداخت.


- انتخاب یک موضوع مناسب

در قدم اول انتخاب یک موضوع مناسب می تواند ترافیک وبسایت را افزایش دهد. ابزار تحلیلی Google Analytics می تواند آمار دقیقی از میزان بازدید محتواهای تولید شده در اختیار ما قرار دهد. با یک مرور ساده می توان به این موضوع پی برد که چه تعداد از محتواهای تولید شده با مرور زمان مخاطبین کمتری را به سمت خود جذب کرده اند و بالعکس چه محتواهایی با وجود گذر زمان همچنان مخاطبین را به سمت خود جذب می کنند. در واقع این سبک از محتواها که با گذر زمان همچنان مخاطبین خود را حفظ کرده اند همان محتوای سبز هستند و می توان از موضوعات مشابه آنها برای تولید محتواهای دیگر بهره برد.


- کلمات کلیدی

کلمات کلیدی مناسب باعث برقراری سئو در محتوا و همچنین قرار گرفتن محتوا در صفحات اول موتور جستجوی گوگل می شود. برای یافتن کلمات کلیدی مناسب کافیست موضوع مورد نظر را در موتور جستجوی گوگل سرچ کرده و عبارات مناسب با موضوع را در قسمت Related Searches به عنوان کلمات کلیدی مناسب انتخاب کرد. استفاده از عبارات کلیدی بلند در نوشتن محتوا می تواند باعث افزایش رتبه ی وبسایت و همچنین دریافت امتیازهای بالا از موتورهای جستجو گردد.


- ارتباط مخاطب با محتوای تولید شده

همانطور که قبل تر هم بیان شد، اگر با مرور زمان همچنان مخاطبان از محتواهای تولید شده استقبال می کنند این بدین معناست که محتوای تولید شده یک محتوای سبز است. برای اینکه بعد از انتشار محتوا همواره شانس جذب مخاطبین وجود داشته باشد می بایست از نظرات کاربران و بازخوردهای آنان برای تولبید محتواهای بعدی استفاده نمود.


- عدم بیان اتفاقات روزمره

به عنوان شخصی که تولید محتوای سبز انجام می دهد بیان اتفاقات روزمره نمی تواند موضوع مناسبی برای افزایش رتبه بندی سایت باشد. برای مثال بیان اتفاقاتی همچون افزایش یا کاهش 10 درصدی دلار نمی تواند یک محتوای سبز باشد چرا که با مرور زمان به ثبات نسبی رسیده و برای مخاطبان قدیمی می شود.


- به روز کردن محتوا

یکی از نکان مهم در تولید محتوا، به روز کردن مطالب به مرور زمان است. بهترین محتواهای تولید شده هم نیاز دارند تا به روز رسانی شوند؛ چرا که با مرور زمان ابزارها و استراتژی ها دستخوش تعییرات گشته و لازم است تا محتوا نیز مورد بررسی و تغییر و به روز رسانی قرار گیرد. برای به روز کردن محتواها می توان از تصاویر جدیدتر نسبت به موضوع مورد نظر استفاده کرد و همچنین از اصطلاحات و مفاهیم جدید در محتوا بهره برد و با تغییر مناسب جمله بندی ها محتوای مورد نظر را به روز کرد و باعث افزایش رتبه بندی وبسایت در موتورهای جستجو شد.


اهمیت تولید محتوای سبز

علاوه بر ویژگی های مهمی که در مورد تولید محتوای سبز تا کنون بیان کردیم می توان به 3 مورد از مهمترین موارد در تولید محتوای سبز اشاره کرد. اولین مورد اینکه محتوای سبز کمک می کند تا به مرور زمان جریان ثابتی از ترافیک مخاطب به سمت وبسایت هدایت شود. دومین مورد در تولید محتوای سبز این است که اگر محتوا در طول زمان به روز شود ارزش خود را از دست نداده و همواره محتوایی جذاب و کاربردی برای مخاطبان به حساب می آید. سومین مورد اینکه وقتی مدام تولید محتوا انجام می شود زمانی برای تجزیه و تحلیل وجود نخواهد داشت، در حالیکه تولید محتوای سبز این امکان را می دهد زمانی برای تحلیل و تجزیه محتوا وجود داشته باشد و همواره بتوان از آن درک مناسبی داشت.

یکی از مهمترین ویژگی های محتوای سبز، منحصر به فرد بودن آن است. یعنی محتوای تولید شده خاص باشد و از سایر وبسایت ها کپی نشود. در این صورت مرور و خواندن چنین محتوایی برای مخاطب جذاب و جدید بوده و می تواند باعث افزایش جذب مخاطبین بیشتری گردد. این امر باعث افزایش رتبه ی وبسایت در موتورهای جستجو شده و در میان مخاطبین نیز از جایگاه ویژه ای برخوردار خواهد شد.

امتیاز دهی به مقالهScoring the article



 
ثبت نظر یا سوالRegister comments or questions
نام و نام خانوادگیfirst name and last name
ارسال
نظراتComments   (0)
ترتیب
دلار: 69,942تومانبیت کوین: 69,369 دلار
699420
fa