بهینه سازی ویدئو و تاثیرات آن در سئو

1400/08/27   21:20
بی تردید ویدئوها در کنار متن ها از تاثیرگذارترین سبک محتواها به شمار می روند که در شبکه های اجتماعی مختلف می توان از آنها بهره برد. در سال های اخیر استفاده از این سبک محتواها افزایش یافته و بارگذاری ویدئو در سایتها باعث افزایش نرخ ماندگاری کاربران شده است.
بهینه سازی ویدئو و تاثیرات آن در سئو

در تولید محتواهای متنی فعالیت هایی را برای جلب توجه موتورهای جستجو به مطالب خود انجام می دهیم تا با استفاده از آنها بتوان رتبه بندی وبسایت را ارتقا داد. در تولید محتواهای ویدئویی نیز برای بهینه سازی ویدئوهای سایت می بایست همین فعالیت ها را اجرا نمود تا نظر موتورهای جستجو را برای دریافت رتبه ی مطلوب مورد توجه خود قرار داد. امروزه مخاطبان و کاربران شبکه های اجتماعی مختلف تمایل و علاقه ی بیشتری به محتواهای ویدئویی نشان می دهند و بر اساس آمارهای ثبت شده در زمینه ی رخدادهای اینترنتی، قرار گرفتن ویدئو در صدر نتایج جستجوهای موتور جستجوی گوگل می تواند تاثیر بسزایی در برند سازی و ایجاد ترافیک یک وبسایت داشته باشد. از سویی دیگر سئو و بهینه سازی تنها برای موتور جستجوی گوگل نیست و بارگذاری ویدئو در صدر نتایج جستجوی سایر پلتفرم ها مانند یوتیوب و آپارات هم می تواند از اهمیت ویژه ای برخوردار باشد.


برقراری سئو ویدئوها

برای بهینه سازی و برقراری سئو ویدئوها به منظور دریافت رتبه بندی مناسب در موتور جستجوی گوگل می بایست فعالیت هایی را انجام داد که بصورت خلاصه به بررسی آنها می پردازیم"


* انتخاب کاور مناسب

انتخاب یک کاور جذاب می تواند تاثیر ویژه ای بر افزایش نرخ کلیک ویدئو در نتایج حاصل از جستجو در موتور جستجوی گوگل داشته باشد. برای این کار می توان از تصاویر بندانگشتی به هنگام معرفی ویدئو استفاده کرد و نکته ی مهم در استفاده از این تصاویر جذاب بودن آن است که با آپلود آن در وبسایت علاوه بر افزایش نرخ کلیک ویدئو، تاثیر زیادی در ارتقاء سطح بهینه سازی و سئو ویدئو دارد.


* انتخاب مناسب هاستینگ

برای بارگذاری یک ویدئو با سرعت بالا نیاز به استفاده از یک هاست مناسب و حرفه ای می باشد. استفاده از یک هاست مناسب برای آپلود یک ویدئو در وبسایت، باعث ایجاد یک تجربه ی خوب برای کاربرانی می گردد که تمایل به استفاده و دانلود ویدئوها دارند. این بهبود تجربه ی کاری بدون تردید می تواند تاثیر بسیار زیادی بر بهبود رتبه بندی و سئو ویدئوها داشته باشد.


* جای گذاری مناسب ویدئوها

در برخی از مواقع ممکن است یک وبسایت، ویدئوهای خود را در صفحات مختلفی از وبسایت خود قرار داده باشد. این کار باعث سردرگمی موتور جستجو شده چرا که تشخیص صفحه ی اصلی وبسایت برای نمایش دادن آن به کاربران برای موتور جستجو دشوار خواهد شد. بنابراین برای رفع این مسئله پیشنهاد می شود هر ویدئو در صفحه ی مربوط به خود آپلود شده و برای بهبود رتبه بندی آن محتواهای موجود را غنی و مورد رضایت کاربران طراحی کرد.


* انتخاب مناسب عنوان و متای توضیحات

موتور جستجوی گوگل از طریق عناوین و متای توضیحات یک ویدئو متوجه موضوع دقیق آن می شود. بنابراین استفاده از کلمات کلیدی مناسب و همچنین برگزیدن عناوین و متای توضیحات مربوط به موضوع ویدئو می توان به بهینه سازی آن بهبود بخشید.


* معرفی منابع مرجع ویدئو

برای موتور جستجوی گوگل این موضوع اهمیت ویژه ای دارد که ویدئوهای آپلود شده در یک وبسایت برای اولین بار در چه وبسایتی منتشر شده اند و صاحب ویدئو چه شخصی می تواند باشد. بنابراین برای بهبود رتبه بندی وبسایت می توان با استفاده از هاست شخصی ویدئوها را بر روی وبسایت آپلود کرد و پس از ایندکس شدن ویدئو توسط موتور جستجو، آنها را در سایر پلتفورم ها به اشتراک گذاشت. انتشار ویدئوها در سایر پلتفورم ها و شبکه های اجتماعی باعث بیشتر دیده شدن آنها شده و بصورت غیر مستقیم بر روی بهینه سازی سئو تاثیر مثبتی خواهد داشت.


* دریافت اعلان از شبکه های اجتماعی

موضوع بسیار مهمی که می تواند بر روی سئو تاثیر ویژه ای داشته باشد، میزان دریافت اعلان ها از شبکه های اجتماعی می باشد. برای موتور جستجوی گوگل این موضوع بسیار اهمیت دارد که صفحات اجتماعی مدیر یک وبسایت تا چه اندازه بازخورد داشته و آیا صفحات شبکه های اجتماعی خود را به وبسایت لینک داده است یا خیر. بنابراین می بایست تلاش کرد تا با استفاده از به اشتراک گذاشتن ویدئوها در شبکه های اجتماعی میزان بازدید و بازخورد آنها را افزایش داد تا کاربران بیشتری به صفحات اصلی وبسایت رجوع داده شوند و با افزایش نرخ کلیک بتوان میزان رتبه بندی وبسایت را ارتقاء بخشید.


* تولید محتوای منحصر به فرد

تولید یک محتوای خاص و منحصر به فرد احتمال دریافت رتبه های خوب را از طرف موتور جستجوی گوگل به شدت افزایش می دهد. این موضوع با بهره بردن از صفحه ی جستجوی بالایی در موتور جستجوی گوگل می تواند به یک آهنربای قدرتمند برای جذب کاربران به سمت خود تبدیل گردد.بنابراین با تولید یک محتوای غیرتکراری و پرداختن به موضوعات جدید و منحصر به فرد می توان سئو و رتبه بندی وبسایت و ویدئوها را بهبود بخشید.


* طراحی نقشه ی ویدئویی برای وبسایت

در بسیاری از مواقع در وبسایت ها، تعداد محتواهای ویدئویی تولید شده به حد قابل توجهی افزایش یافته اند. این مسئله می تواند رتبه بندی آنها را به چالش بکشد و برای حل این موضوع می توان از طراحی یک نقشه برای محتواهای ویدئویی وبسایت استفاده کرد. این نقشه به موتور جستجوی گوگل کمک می کند تا متوجه شود محتواهای ویدئویی تولید شده در کدام صفحات وبسایت قرار دارند و بتواند بر روی محتواهای ویدئویی تولید شده تمرکز داشته باشد.


تاثیر سئو ویدئوها بر رتبه بندی کلی وبسایت

برای افرادی که به تولید محتوا می پردازند ممکن است این موضوع بوجود آمده باشد که محتوای ویدئویی تولید شده و انتشار آن چه تاثیری بر رتبه ی وبسایت خواهد داشت. در واقع باید به این نکته توجه داشت که این ویدئو محتوای شخص تولید کننده ی آن است و از طرفی شبکه های اجتماعی و پلتفورم های مختلف با ارائه ی تبلیغات رایگان به کاربران این محتواها را در اختیار سایرین قرار می دهند. بنابراین نوع کسب و کار، نوع برند و مجموعه ای از تجربه ها و حتی شخصیت ایجاد شده در ویدئوها می تواند مورد توجه کاربران قرار بگیردو این توجهات می توانند بصورت کوتاه مدت و بلندمدت ادامه داشته باشند. در هر صورت به عنوان یک تولید کننده ی محتوا، این وبسایت است که تولید کننده ی محتواها را به عنوان مرجع اصلی وبسایت به کاربران نمایش می دهد به این معنا که بعنوان یک شخص شناخته شده برای کاربران تلقی شده و این موضوع می تواند جلب اعتماد بیشتر و همچنین افزایش بهینه سازی وبسایت را به همراه داشته باشد.

امتیاز دهی به مقالهScoring the article
 
ثبت نظر یا سوالRegister comments or questions
نام و نام خانوادگیfirst name and last name
ارسال
نظراتComments   (0)
ترتیب
دلار: 80,313تومانبیت کوین: 95,782 دلار
803130
fa