استراتژی های کسب و کار در دوران شیوع ویروس کرونا

1400/09/06   14:15
شیوع ویروس کرونا در جهان، پیامدها و خسارات بسیاری از جمله خسارات مالی و اقتصادی بر تمامی حوزه ها از جمله حوزه ی کسب و کار وارد کرد. در این مطلب به معرفی استراتژی هایی برای مقابله و جبران این خسارات مالی و اقتصادی خواهیم پرداخت.
استراتژی های کسب و کار در دوران شیوع ویروس کرونا

از جنگ جهانی دوم تا سقوط بازار وال استریت در ابتدای قرن بیستم، به نحوی در زمره ی شوک های اقتصادی جهانی هستند که تجارت های مستقل و دولتی در جهان را با مشکلات متعددی روبرو کردند. با این حال، پیشرفت فناوری و تکنولوژی و حرکت انسانها به سوی دنیای ارتباطات منجر به ایجاد کسب و کارهای مستقل شد. شیوع ویروس کرونا در جهان نیز یکی دیگر از شوک های اقتصادی محسوب می شود که خسارات مالی بسیار زیادی را متوجه مشاغل و تجارت های مختلف در سراسر جهان کرده است. اکنون استراتژی های مختلفی را بررسی خواهیم کرد تا در دوران شیوع ویروس کرونا بتوان از کسب و کار خود به بهترین نحو بهره مند شد.


1- در جذب کردن مشتری ها، پیشدستی کنیم

مشتریان نقش اصلی در کیفیت و ارائه خدمات مناسب توسط یک برند را ایفا می کنند. در این استراتژی، پیشنهاد می شود در حین کار بخشی از زمان و تلاش خود را صرف نحوه ی ارتباط با مشتریان و جذب آنها نمود چرا که در هر صورت این بحران و شرایط بالاخره روزی به پایان خواهد رسید و دوران بعد از آن اهمیت فراوانی در تعیین سرنوشت یک کسب و کار خواهد داشت.

علاوه بر این، برقراری ارتباط مناسب و صحیح با مشتریان در زمان بحران، منجر به افزایش ضریب اعتماد آنها به کسب و کار خواهد شد. به این ترتیب در چنین شرایطی که اکثر شرکتها و مشاغل به سختی در تلاش برای فرار و دوری از ورشکستگی بوده اند، شما با برقراری ارتباط صحیح و مناسب با مشتریان به دنبال گسترش فعالیت و کسب و کار خود بوده اید.


2- خدمات کسب و کار خود را با شرایط فعلی وفق دهیم

با شیوع ویروس کرونا در جهان، بسیاری از کسب و کارها متوقف و یا با رکود طولانی مدت مواجه شده اند. این امر مشکلات بسیار زیادی را برای مشاغل متعدد ایجاد کرده است. این مشکلات برای مشاغلی که ارائه ی کالا یا خدمات آنها بصورت face to face بوده است بیشتر می باشد. در این روش پیشنهاد می شود با توجه به شرایط بوجود آمده، از روشی برای رساندن کالا یا ارائه ی خدمات به مشتریان استفاده کنند.

به عنوان مثال در چنین شرایطی میتوان یک رستوران را نام برد که با خدماتی همچون ارائه ی انواع غذا به صورت بیرون بر، تحویل محصولات با پیک رایگان در محل دلخواه مشتریان، تخفیف های مختلف به مناسبت های متعدد و همچنین ارائه ی اشتراک های هفتگی و ماهانه می تواند فعالیت خود را گسترش داده و در شرایط بحران نیز کسب و کار خود را رونق بخشد.


3- بازاریابی در دوران شیوع کرونا

اگر در فکر ایجاد یک کسب و کار جدید در دوران بحران کرونا هستید، پیشنهاد می شود که با در نظر گرفتن شرایط موجود کسب و کاری ایجاد کرده که ارتباط بسیاری با نیازها و خواسته های جامعه در چنین شرایطی داشته باشد. بازاریابی در چنین شرایطی یکی از بهترین پیشنهادات برای رونق کسب و کار می باشد. کالا و خدمات و نیازهای ضروری مورد نیاز مشتریان را در این شرایط جستجو کرده و با رعایت موارد ذکر شده همچون ارتباط صحیح و جذب مشتری بر رونق کسب و کار خود بیفزایید.


4- صرفه جویی کنیم

شاید سخت ترین استراتژی کسب و کار در زمان بحران، استراتژی صرفه جویی کردن باشد. استراتژی که شامل بخش های بسیاری همچون نیروی انسانی، واحد تحقیق و توسعه و ... می شود. در برخی موارد بعضی از ارگانها در شرایط بحران با کارمندان غیرالزامی خود به صحبت می پردازند و از آنها در راستای کمک به رونق کسب و کار خود درخواست صرف نظر از بخشی از حقوق و مزایای خود می کنند.

در چنین شرایطی برای خودداری از انجام چنین کاری پیشنهاد می شود حتما خرج های اضافی و بیهوده در کسب و کارتان را حذف کنید. این خرج ها می تواند شامل محصولات و با خدماتی باشد که سودآوری چندانی برای کسب و کار شما ندارد. همچنین در چنین شرایطی پیش بینی می شود که برای کسب و کار خود نیاز چندانی به واحد توسعه و تحقیق نمی باشد و می توان بودجه ی اختصاص یافته به این بخش را به بخش های مهم تر اختصاص داد.

امتیاز دهی به مقالهScoring the article
 
ثبت نظر یا سوالRegister comments or questions
نام و نام خانوادگیfirst name and last name
ارسال
نظراتComments   (0)
ترتیب
دلار: 80,444تومانبیت کوین: 95,461 دلار
804440
fa