معرفی برترین نرم افزارهای مدیریت و امنیت پسورد

1400/09/07   21:47
موسسه ی ملی استانداردها، بعد از لغو توصیه های سخت گیرانه خود برای رمز عبورها، در فکر ارائه و استفاده از نرم افزار مدیریت رمز عبور افتاد. اکنون با استفاده از مطالعات انجام شده و واقف بودن به ویژگی های یک نرم افزار مناسب مدیریت رمز عبور، به معرفی برترین های آن می پردازیم.
معرفی برترین نرم افزارهای مدیریت و امنیت پسورد

1- LastPass ( مناسب برای ویندوز، مک، لینوکس و کروم)

محبوب ترین نرم افزار می تواند انتخاب نرم افزار LastPass باشد. این نرم افزار از امکانات خوبی مانند نظارت بر اعتبار، تایید هویت دو مرحله ای، تولید کننده ی رمز عبور و همچنین رمز عبور اصلی پشتیبانی می کند. این نرم افزار، یک نرم افزار فوق العاده برای مدیریت رمز عبور است که در نسخه های رایگان و پولی ارائه می شود. LastPass این امکان را به کاربران می دهد تا بعد از ایجاد رمز عبور اصلی، اطلاعات ورود به سایت های دیگر را از مرورگرهای FireFox، Chrome، Edge، Opera و Safari وارد این نرم افزار کنند. در عین حال به کاربران کمک می کند تا با پاک کردن اطلاعات از رایانه ی خود به حفظ امنیت آن کمک کنند.

از دیگر امکانات رایگان نرم افزار LastPass می توان به تایید هویت دو مرحله ای، قابلیت استفاده از چند هویت و حتی قابلیت پر کردن خودکار اطلاعات خرید اشاره کرد. این نرم افزار اطلاعات رمزنگاری شده ی کاربران را در سورهای خود ذخیره می کند، به این معنا که کاربران می توانند از این نرم افزار روی سرورهای دیگری به غیر از سرور اصلی خود نیز استفاده کنند و رمز عبور خود را به سادگی با دوستان و اعضای خانواده به اشتراگ بگذارند. نسخه ی پولی این نرم افزار شامل گزینه های بیشتر برای تایید هویت، پشتیبانی فنی قدرتمند و توانایی همگام سازی اطلاعات کامپیوتر و تلفن های هوشمند کاربران است.

در حالی این نرم افزار به دلیل امکانات کاربری خوبی که دارد انتخاب محبوبی برای کاربران است که در گذشته آسیب پذیری های امنیتی مشخصی را پشت سر گذاشته و برای جلوگیری از اتفاقات مشابه، نرم افزار خود را به طور مداوم به روزرسانی می کند تا اطلاعات کاربران ایمن و حفاظت شده باقی بماند.

2- Dashlane ( مناسب برای ویندوز، مک، ios و اندروید)

Dashlane یک نرم افزار نوآورانه و ساده ی مجهز به تایید هویت دو مرحله ای است که کاربران آن می توانند تنها با چند کلیک رمز عبور خود را در چندین وبسایت تغییر دهند. نکته ی جالب توجه و مثبت این نرم افزار این است که با هر بار به روزرسانی از منابع سخت افزاری کمتری استفاده می کند و کاربران به این وسیله می توانند یادداشت های محرمانه ی خود را ذخیره کنند و در مواقع نیاز رمز عبورهای رمزنگاری شده ی خود را با مخاطبان خود به اشتراک بگذارند. این نرم افزار به کاربران اجازه می دهد تا انتخاب کنند که رمزهای عبور خود را روی سرورهای خود و در حالت رمزنگاری شده ذخیره کنند یا آنها را به صورت خودکار بین سرورهایشان همگام سازی کنند. این نرم افزار دارای یک کیف پول دیجیتالی بوده که به کاربران اجازه می دهد که حتی اگر دارای حساب Dashlane نیستند، امکان خرید از فروشگاههای اینترنتی مختلف را داشته باشند. در این نرم افزار کاربران می توانند در صورت نیاز به سادگی رسیدهای خرید خود را پاک کنند.

3- Keeper Security Password Manager ( مناسب برای مک، ویندوز و لینوکس)

این نرم افزار راه حل های مختلفی برای مدیریت رمز عبور سازمان ها، کسب و کارها، خانواده ها و استفاده های شخصی ارائه می دهد. این نرم افزار یکی از قابل گسترش ترین نرم افزارهای مدیریت رمز عبور می باشد. این نرم افزار با استفاده از تایید هویت دو مرحله ای و ذخیره سازی ایمن فایل ها از داده های کاربران محافظت می کند. یکی از امکانات این نرم افزار، تاریخچه می باشد که به کاربران این امکان را می دهد تا در مواقع نیاز نسخه ای پیشین از اطلاعات خود را بازیابی کنند و دسترسی اضطراری به رمزهای عبور را بتوانند در اختیار 5 مخاطب خود قرار دهند.

این نرم افزار در مقایسه با نرم افزارهای دیگر انعطاف بیشتری در زمینه ی ذخیره سازی داده ها دارد و کاربران می توانند داده های متنوع تری را در آن ذخیره کنند. کاربران همچپنین می توانند اطلاعات پاسپورت، شماره ی گواهینامه و از این قبیل اطلاعات مهم را در این نرم افزار ذخیره سازی کنند.

4- Bitwarden ( مناسب برای ویندوز، مک، لینوکس، ios و اندروید )

Bitwarden یک نرم افزار رایگان و متن باز برای مدیریت رمز عبور می باشد که برای اولین بار در سال 2016 میلادی عرضه شد. متن باز بودن این نرم افزار به این معنا می باشد که کدهای آن در گیت ها موجود می باشدو هر کاربری می تواند آن را مورد بررسی قرار دهد. طبق ادعاهای این شرکت، این نرم افزار توسط محققان امنیتی و همچنین شرکت های ثالث امنیتی تحت بررسی قرار گرفته است. ایجاد حساب کاربری در این نرم افزار به سادگی انجام می شود، به طوری که کاربر آدرس ایمیل و رمز عبور اصلی خود را وارد نموده و سپس ایمیل خود را تایید می کند. بعد از آن کاربر می تواند به صورت دستی آیتم هایی برای ذخیره ی اطلاعات ورود، اطلاعات کارت بانکی، اطلاعات هویتیو حتی یادداشتی امن را ایجاد کند.

این نرم افزار دارای یک نسخه ی پولی بوده که به ازای پرداخت 10 دلار در سال آن را به کاربران خود ارائه می دهد. این نسخه دارای 1 گیگابایت فضای ذخیره سازی رمزنگاری شده برای ضمیمه کردن فایل ها، ورود دو مرحله ای، تولید گذرواژه ی یکبارمصرف بر اساس زمان و دیگر امکانات از این قبیل می باشد. کاربران می توانند به ازای پرداخت 4 دلار به ازای هر گیگابایت در سال، فضای ذخیره سازی بیشتری را دریافت کنند.

امتیاز دهی به مقالهScoring the article
 
ثبت نظر یا سوالRegister comments or questions
نام و نام خانوادگیfirst name and last name
ارسال
نظراتComments   (0)
ترتیب
دلار: 70,399تومانبیت کوین: 92,750 دلار
703990
fa